Friday, April 17, 2009

Piratbay

Vilket rättsligt fiasko... Det är bra om vi råder bot på illegal nerladdning men inte så här! Amerikanska straffsattser bortom allt rimligt kommer bara att driva på tekniken att gömma vår id på nätet.

Jag hoppas verkligen film och musikbolagen har en ersättning till nerladdandet. Det som egentligen har förbryllat mig mest är att det illegala har blivit det enklaste och mest bekväma sättet att se film.
Distributörer!! Ta fram system som är ett enklare alternativ med fler tillgängliga titlar och se till att det är billigt. Jag tänker: sök filmtitel och klicka play!

Vem orkar ladda ner illegalt om det legala sättet är billigt, enklare, snabbare och av bättre kvalitet? Jag vet inte, kanske är jag naiv... Men det ser så självklart och enkelt ut.




No comments: