Monday, February 23, 2009

Jag måste se om Slumdog miljonären!

Det är så otroligt märkligt att jag inte kunde ta till mig filmen slumdog... Det var inte en film för mig. När den i morse fick 8 oscars och tidigare i år fått golden globe. Då alla vänner lovprisar den. Då börjar jag undra om jag missat något. Filmen fungerade inte för mig. Jag satt oengagerad rakt igenom och glömde direkt bort den. Nu gör den sig påmind och jag blir nyfiken på att se den igen? Var det nån annan än jag som inte hade en bra bioupplevelse med slumdogfilmen? Är jag ensam om att ge den medelbetyg och knappt det?

2 comments:

Anonymous said...

Absolut. Såg den i Lodz i december och tyckte den lämnade en del att önska. 8 oscar är inte det jag trodde om den. Har det med upphovsmannen att göra kanske. Har de missat att ge honom priser tidigare?

hmmm....

Anonymous said...

lasa hela bloggen, ganska bra