Thursday, September 07, 2006

Gotland med Dramatiska Institutet



Ja då började år två på DI. Vi började med att åka till Gotland första veckan. Jag tycker bilden av Björn på klippan är väldigt beskrivande för hur jag haft det denna ljuva sommaren 2006.

Här följer lite blandade bilder utan någon som helst berättande ordning...


Per "Robot Man" Gavtin porträtterad som sitt skånska alterego.


Harald Stjerne i sin Volvo 245. Harald har stuga på södra Gotland och det var just i dessa krokar som vi var. Att åka bil med Professor Stjerne är lite vanskligt. Han har en tendens att intressera sig för så mycket annat än vägen då han kör. Men det var roligt att åter se honom solbränd och glad efter sommarens uppehåll.


Vi hade ett mindre geting problem där vi åt lunch och middag. På bilden visar Professor Stjerne för en intresserad adept hur man bäst smyger sig på en intet ont anande geting. Getingen dog och vi alla applåderade unisont.


Habbe lille... ja här har vi egentligen en fin och modig exponering. Anders ser ju ganska glad ut så vi får tro honom helt enkelt.


Mellan allt hårt arbete fann vi i alla fall tid att bada. Här är nästan hela gänget samlat efter ett svalkande dopp.


Två manusförfattare som jobbar på svårmodigheten. Björn tv har kommit lite längre än Per. I alla fall av denna bild att dömma.


Björn visar glädje då vi åter samlats i vår stuga. Märkligt nog så var vi väldigt försiktiga med alkoholen. Troligen hade vi alla haft en relativt blöt sommar och var nu redo att vila upp oss när skolan börjat.


Lisa och Per möter avslappnat kameran med mjuka blickar.


Lisa fortsatte sedan posera för kameran men...


...per somnade


När jag ser denna frukostbild ångrar jag att vi inte ställdesamman en Nattvarden scen med professor Stjerne som frälsaren. Det kanske hade varit kul. Sammanfattningsvis så har jag åter fotograferat alla mna klasskamrater. Men det saknas bildbevis på att jag var på platsen.

No comments: