Thursday, September 07, 2006

Tärnaby Hemavan


Svenska fjällen. Lappland. Jag körde med skoter upp till toppen och skrek ut: Jag är en älg. Precis som masken max i visan. Det är en speciell känsla att besöka platser som denna. Det man ser längst bort i horisonten är Norge. Min Pappa. När vi ändå var i fjällen passade vi på att fiska och far drog stolt upp en fin röding. Senare samma kväll tillagades den och åts upp tillsammans med 3 st andra rödingar.




Här är jag redo för fjällfärd med systersonen "Milo" i famnen.
Bara för att jag då poserat med Milo så kände jag ansvaret att också visa hans syster Malva. Min systerdotter. Vid detta tillfälle sitter vi i fjällstugan och Malva har just bråkat på mamma och pappa. Jag sa: Men oj vad du kan vara gnällig och elak. Ska morbror Per ta en bild och visa mina kompisar hur elak du kan vara. Jag fick henne att placera sig i fint ljus och tryckte av.... Den arga blicken finns kvar men en nyfikenhet tillkom.

No comments: