Wednesday, September 06, 2006

Hår, Pretto och självupptagenhet

Idag så sa min gode vän och kollega Roberth Nordh att det i alla fall inte var något fel på min självdistans. Det handlade enligt honom mest om arrogans. Jag tror att han menade att jag mycket väl vet om mina fel och brister men saknar ambition att ta tag i dem. Det smärtade mycket att höra så sanna ord. Stark integritet klingar ju positivt. Men det skulle ju också gå att beskriva det som arrogans. Det senare lite mindre positiv i efterklangen.
Sedan tittat Olivia Demant in och tittade på mitt då aktiva bloggfönster, log och vred långsamt huvudet mot mig och sa... -La Via? Ganska snabbt snappade jag upp att hon tyckte att det var lite åt prettohållet. Kanske menade hon att det var töntigt. I just de fallet är det ju skönt med arrogans. Eller integritet. Jag gillar La Via. Tänker inte ändra det... i alla fall inte innan någon med riktigt dålig smak säger: La via! Grymt namn!

För den som undrar över bilderna så finns det faktiskt en förklaring. Jag sitter på MK och klipper en teaser till långfilmen "Gangster" och jag funderar samtidigt på hur jag ska klippa mig. Dessutom fanns här en mac med "photo booth" på. Så jag fotade loss lite. Ni får gärna ge mig tips och råd på hur jag ska fixa frisyren.
Jag ska i alla fall få lite fina hårprodukter som tack för en kort grej jag klippte för ett make up företag;-). Så om någon vill låna hårvårds produkter så kanske det går för sig.

Så här ser mitt försök till sötakillen looken ut ;-) Jag citerar en god vän:
"Det är ju en jävla tur att du inte är hund... för då hade du ju blivit avlivad för länge sedan".
Är inte det sann vänskap!
Jag träffade en präst idag. Jag gjorde research för ett inför ett manusscript arbete. Två timmar i en stol bredvid en alldeles egen präst. Det var väldigt intressant och upplyftande. Det var väldigt mycket annorlunda än vad jag hade trott. Vi samtalade om prästyrket. Om tron. Om Världen. Om vetenskapen. Och om döden. Och om livet. Oj Oliva har kanske rätt... pretto!


No comments: