Saturday, February 23, 2008

Elkland part I



Så följer då en tråd om tillkomsten av filmen "Elkland".

Elkland är arb. titeln på mitt examensprojekt på skolan. Just nu är vi i skrivandets fas. Jag skriver manus själv och det är lite knepigt och ensamt att inte ha en författare att bolla med. Det är faktiskt något som jag blivit bortskämd med på DI. En författare som skriver under kontinuerliga samtal med en som regissör. Nåväl. En första version är klar och det känns spännande.

Producent på projektet är Hanna Lundmark. Hon fungerar som ett bollplank och jag är verkligen glad för att hon är så intresserad av själva berättandet. Övrigt team kommer vi att bilda i nästa vecka. Jag hoppas verkligen att jag får jobba med dem som jag tror passar bäst för historien...

1 comment:

Anonymous said...

Ska bli intressant att få titta på ditt examensarbete, särskilt eftersom jag en dag själv kommer få göra ett på DI. Måste va självsäker dessa tider. Jag tycker inte du ska lägga ner din blogg ifall du funderat på detta. Facebook ger dig inte din frihet som skribent, bara ett sätt att kommunicera med dina vänner. Prova istället att ringa i så fall, klassiskt och har funkat sedan telefonin kom. Jag tycker du ska utveckla din blogg, blogga oftare.Jag läser den iaf.